Couscoussalade

Dit vind ik toch zo dankbaar en makkelijk om te maken. Echt iedereen vindt het lekker, je kan eindeloos varieren en de bereiding van de couscous zelf zo makkelijk.

Ik gebruik o.a. de volgende ingredienten

Biologische couscous van AH, maar ook vaak van de markt of uit de Marokkaanse winkel.
voor dressing varieer ik met chiliolie, truffelolie, olijfolie extra vergine, citroen, limoen, verschillende soorten azijn. Ik heb bij de witte boekhandel zo'n dressingkookboek gekocht. Handig.

Kaas: feta, geitenkaas. Naar mijn smaak de enige kazen die ik lekker vind in couscous.

Groenten:
lenteuitjes
gedroogde tomaatjes
groene asperges
haricots verts
diepvries doperwten

Kruiden:
koriander, basilicum, munt

Overig:
gekookte eieren
kikkererwten
kappertjes

Fruit:
dadels, abrikozen, maki of sharonfruit weet nooit precies hoe het heet. Ik probeerde het een keer omdat ik weinig in huis had en vond de kleur wel mooi. De zoete ingredienten wel fijn snijden zodat het niet te overheersend wordt. Sowieso, als je veel verschillende ingredienten gebruikt nooit teveel. In het begin vond ik het geweldig om een rijk gevulde salade te maken. Niet doen dus. Less is better.