Udang Belado

Ingredienten:
200 gr rauwe tijgergarnalen
olie (ik gebruik Arachideolie voor Oosterse gerechten), ongeveer 4 eetlepels
10 petehbonen (in filmpje zie ik niet dat ze het toevoegt, maar het staat wel in haar beschrijving, het is denk ik optioneel, ik vind het wel lekker)

Kruidenpasta maken van:
Gebruik je blender om het goed fijn te maken.
4 lomboks
2 knoflooktenen
4 rode uien (sjalotten zijn het lekkerst, dus combi sjalotten en rode uien zou ik doen)


  • theelepel kunjit/turmeric (ik vind de kruidenpasta er ook een beetje geel uitzien, dus vraag me af of ze ook niet kunjit heeft toegevoegd, lijkt van wel en het is volgens mij ook wel lekker. Ze beschrijft het niet)

Verder nodig:
een tomaat in blokjes gesneden
2 eetlepels asamwater (je kan tegenwoordig ook asampasta in pot kopen en als je geen asam hebt kan je ook limejuice gebruiken)
4 blaadjes daun jeruk (citroenblad, te koop in diepvries bij de toko)
zout naar smaak
1 eetlepel suiker
bouillonblok/poeder kip (tenminste ik weet niet wat het Indonesische woord betekent, maar in het filmpje lijkt het op bouillonblok)

Here a link in English (it's not the translation from the recipe above but pretty much the same)