Iced Tea


Zelf gebruik ik meestal losse thee. Een combinatie van Jasmijnthee, Gunpowder en ook wel gedroogde muntbladeren (geen zakje muntthee) en verder zoeten met rietsuiker (of combinatie met honing. Alleen honing maakt het niet zoet genoeg vind ik). Schijfje (biologische) citroen, ook weer niet teveel, hou niet van zure thee. Soms Rooibosthee. Ach, what ever you like natuurlijk, teveel soorten om op te noemen. Oh ja, als je Groene Thee wilt mag je niet te heet water gebruiken, dat maakt het bitter.
 

Aanvulling op bovenstaand filmpje. Dat in en uit de koelkast gaan we natuurlijk niet doen he. Overdreven. Water koken, thee 10 minuten trekken. De pineapplejuice is al koel, duzzz wat mij betreft half uur max. Wel het eindresultaat even chillen in de koelkast natuurlijk. En ijsblokjes hebben we altijd paraat.

Hier nog een instructiefilmpje (actually quite easy way... and I love his utensils).

Dit filmpje ook bekeken. Echt Amerikaans, gaat naast de theezakjes ook nog een poedertje in? What is it? En hij gebruikt gewoon kraanwater. Apart. (Of zou het zo'n allready on temperature kraan zijn? Leek van niet) Nou ja, resultaat volgens hem the best there is. (Ook erg Amerikaanse uitspraak)  Hier is de link naar de film. Dag later. Nadere research leert me dat poeder niet zo gek is. Japanners gebruiken het ook (vermalen thee). Ik vond deze doos echter wel verdacht veel uitzien op het etiket van de supermarktthee die ik niet lekker vind en dan denk ik meteen... chemisch. Wat ik deze meneer wel moet nageven is, dat hij preciese aanwijzingen geeft voor hoeveelheden. Mijn (ijs) thee addiction is begonnen tijdens een vakantie bij vrienden in Canada, Vancouver. Aangezien zij helemaal geen alcoholdrinkers zijn ging ik mee in hun drinkgewoonten... ijsthee. En Lanny maakte het zoooo lekker. I was hooked. Ook zij gebruikte exacte hoeveelheden. Juiste sterkte, perfect gezoet.... ach, just try it for yourself till you have your perfect teamelange.

More links
Southern Sweet Iced Tea
Peach Ice Tea
Apple Ice Tea
Orange Ice Tea
Lime Ice Tea
Litchi Ice Tea
Southern Ice Tea
Make Sugar Syrup
Use of coffee pot


Yogi   Dilmah    Pukka    Celestial Seasonings   Numi    Honing